Cautarea pe Google a candidatilor potriviti si utilizarea toolurilor specifice

Motoarele de cautare, dupa cum stim cu totii, stau destul de slab in a genera rezultate pentru recrutori. Acest lucru se intampla, deoarece este dificil pentru motoarele de cautare, sa identifice profile, cu atat mai mult, profile in corelatie cu joburi.

Daca cautati ceva, motoarele de cautare sunt minunate. Daca cautați pe cineva, evident, exista limitări inerente chiar si pentru cei mai sofisticați algoritmi de cautare.

Rezultatele cautarii, în general, tind sa puna accent pe „autoritatea”, adica influenta relativa a site-urilor pe baza unui numar mare de factori, cum ar fi: backlink-urile externe, densitatea cuvintelor cheie și traficul recomandarilor. Daca insa tinta noastra nu este sa cautam lucruri pe Wikipedia, lucrurile se complica.

Rezultatele generate vor favoriza o serie de platforme diferite, cum ar fi fluxurile deTwitter care sunt incorporate direct in rezultate și prevalența profilurilor LinkedIn care apar la inceputul celor mai multe cautari.

Exista solutii evidente pentru aceste limitari, desigur – de aceea tacticile, cum ar fi construirea mai multor siruri de tip Boolean sau efectuarea de cautări pe Recruitem, continua sa fie un set de competente viabile in identificarea potentialilor candidati.

Mai recent, apariția unor „agregatori de profil”, cum ar fi HiringSolved sau Entelo, ajuta la depasirea unora dintre aceste obstacole  furnizand profile si seturi de rezultate clasificate dupa relevanta. Totusi aparitia unui anumit profil, in sirul de rezultate, depinde de  amprenta generala din online (atat din punct de vedere profesional, cat si personal) Avem de-a face deci cu incapacitatea inerenta a metodologiilor tradiționale de cautare, de a returna rezultate relevante pentru recrutare . Google nu s-a descurcat niciodata prea bine in a returna rezultate despre persoane.

Asadar au aparut o serie de extensii- Chrom gratuite ( desi datele nu sunt lipsite de valoare), cum ar fi Lusha și Prophet, dezvoltate de furnizorii ATS și HCM. Verificati extensiile Chrome oferite de furnizori puternic prezenti in piata precum: SmartRecruiters, Lever sau Greenhouse,Workday, Oracle HCM și ADP.

Totusi este important de remarcat ca Google este privit ca un aliat, de vreme ce majoritatea aplicatiilor de tip ATS se gasesc in magazinul GooglePlay, chiar si dupa ce in 2017 Google a lansat propriul system ATS -Google Hire.

Mai mult decat atat, Omar Eduardo Fernandez, manager de produs pentru Hire by Google, a anuntat lansarea a ceea ce ei numesc „funcționalitate de descoperire a candidatului”, care, potrivit companiei, permite recrutorilor si managerilor, sa gaseasca imediat candidatii potriviti.

Tu ce tool-uri ai  folosit in strategia ta de cautare a profilelor targetate? Ai folosit extensii pana acum? Care au fost cele mai utile? Ce fel de ATS utilizeaza compania ta? Cat de multumit(a) esti.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *