CV-ul este din ce in ce mai puțin relevant, iar aceasta nu mai este o surpriză pentru nimeni. Cv-ul oferă un istoric, un parcurs al persoanei, fără să fie neapărat o oglindă a capabilităților persoanei. Este o piață concurențială in care abilitatea cu care te vinzi te evidențiază față de candidații cu același set de abilități si cu experiența similară
În ziua de azi felul in care suntem percepuți, imaginea noastră, interactiunile, ceea ce scriem și cum ne prezentăm in online, rămane ca o parte ce ne poate facilita afirmarea profesională, dar poate fi parte a procesului de dezvoltare personală.
Brandul personal este important să comunice despre valorile, pasiunile, motivatiile, preocupările personale. În zilele noastre suntem prezenți in online aproape prin tot ce facem. Este de aceea indicat ca aceasta prezență să fie facută, construită cât mai conștient.
Cine suntem? Ce știm să facem? Ce avem de oferit, este important să fie comunicat cât mai clar și mai unitar. În offline, mereu a existat practica recomandărilor, pornind de la rețeaua de cunoștințe. Să fii foarte bun în ceea ce faci a fost mereu important, insă este din ce în ce mai important, să ne diferențiem de ceilalți în această piață din ce în ce mai concurențială.
În online avem nevoie de blog, și prezență pe principalele rețele sociale: (FB, LinkedIn, GoodReads,Twittwer) pentru a putea să ne creștem vizibilitatea și pentru a partaja informația despre noi, către cât mai multe persoane. Tot ceea ce postăm pe net, rămâne ca un istoric al acțiunilor, preferințelor si preocupărilor noastre.
Majoritatea recrutorilor seriosi caută pe Google candidații imediat după interviu, deoarece prezența în online furnizează mai multe date relevante despre personalitatea candidatului sau candidatei: Ce il (o) pasionează? La ce evenimente participă? Ce citește? Prezența online furnizează de multe ori date care ne pot ajuta în departajarea candidaților. Orice informație am in plus față de CV, mă ajută să ofer mai mult credit unui candidat, despre care găsesc mai multe rezultate, mai mult conținut.