Blog

Personal Branding – Fiecare din noi își poate vinde potentialul

 CV-ul este din ce in ce mai puțin relevant, iar aceasta nu mai este o surpriză pentru nimeni. Cv-ul oferă un istoric, un parcurs al persoanei, fără să fie neapărat o oglindă a capabilităților persoanei. Este o piață concurențială in care abilitatea cu care te vinzi te evidențiază față de candidații cu același set de abilități si cu experiența similară

În ziua de azi felul in care suntem percepuți, imaginea noastră, interactiunile, ceea ce scriem și cum ne prezentăm in online, rămane ca o parte ce ne poate facilita afirmarea profesională, dar poate fi parte a procesului de dezvoltare personală.

Brandul personal este important să comunice despre valorile, pasiunile, motivatiile, preocupările personale. În zilele noastre suntem prezenți in online aproape prin tot ce facem. Este de aceea indicat ca aceasta prezență să fie facută, construită cât mai conștient.

Cine suntem? Ce știm să facem? Ce avem de oferit, este important să fie comunicat cât mai clar și mai unitar. În offline, mereu a existat practica recomandărilor, pornind de la rețeaua de cunoștințe. Să fii foarte bun în ceea ce faci a fost mereu important, insă este din ce în ce mai important, să ne diferențiem de ceilalți în această piață din ce în ce mai concurențială.

În online avem nevoie de blog, și prezență pe principalele rețele sociale: (FB, LinkedIn, GoodReads,Twittwer) pentru a putea să ne creștem vizibilitatea și pentru a partaja informația despre noi, către cât mai multe persoane. Tot ceea ce postăm pe net, rămâne ca un istoric al acțiunilor, preferințelor si preocupărilor noastre. 

Majoritatea recrutorilor seriosi caută pe Google candidații imediat după interviu, deoarece prezența în online furnizează mai multe date relevante despre personalitatea candidatului sau candidatei: Ce il (o) pasionează? La ce evenimente participă? Ce citește? Prezența online furnizează de multe ori date care ne pot ajuta în departajarea candidaților. Orice informație am in plus față de CV, mă ajută să ofer mai mult credit unui candidat, despre care găsesc mai multe rezultate, mai mult conținut.

Cautarea pe Google a candidatilor potriviti si utilizarea toolurilor specifice

Motoarele de cautare, dupa cum stim cu totii, stau destul de slab in a genera rezultate pentru recrutori. Acest lucru se intampla, deoarece este dificil pentru motoarele de cautare, sa identifice profile, cu atat mai mult, profile in corelatie cu joburi.

Daca cautati ceva, motoarele de cautare sunt minunate. Daca cautați pe cineva, evident, exista limitări inerente chiar si pentru cei mai sofisticați algoritmi de cautare.

Rezultatele cautarii, în general, tind sa puna accent pe „autoritatea”, adica influenta relativa a site-urilor pe baza unui numar mare de factori, cum ar fi: backlink-urile externe, densitatea cuvintelor cheie și traficul recomandarilor. Daca insa tinta noastra nu este sa cautam lucruri pe Wikipedia, lucrurile se complica.

Rezultatele generate vor favoriza o serie de platforme diferite, cum ar fi fluxurile deTwitter care sunt incorporate direct in rezultate și prevalența profilurilor LinkedIn care apar la inceputul celor mai multe cautari.

Exista solutii evidente pentru aceste limitari, desigur – de aceea tacticile, cum ar fi construirea mai multor siruri de tip Boolean sau efectuarea de cautări pe Recruitem, continua sa fie un set de competente viabile in identificarea potentialilor candidati.

Mai recent, apariția unor „agregatori de profil”, cum ar fi HiringSolved sau Entelo, ajuta la depasirea unora dintre aceste obstacole  furnizand profile si seturi de rezultate clasificate dupa relevanta. Totusi aparitia unui anumit profil, in sirul de rezultate, depinde de  amprenta generala din online (atat din punct de vedere profesional, cat si personal) Avem de-a face deci cu incapacitatea inerenta a metodologiilor tradiționale de cautare, de a returna rezultate relevante pentru recrutare . Google nu s-a descurcat niciodata prea bine in a returna rezultate despre persoane.

Asadar au aparut o serie de extensii- Chrom gratuite ( desi datele nu sunt lipsite de valoare), cum ar fi Lusha și Prophet, dezvoltate de furnizorii ATS și HCM. Verificati extensiile Chrome oferite de furnizori puternic prezenti in piata precum: SmartRecruiters, Lever sau Greenhouse,Workday, Oracle HCM și ADP.

Totusi este important de remarcat ca Google este privit ca un aliat, de vreme ce majoritatea aplicatiilor de tip ATS se gasesc in magazinul GooglePlay, chiar si dupa ce in 2017 Google a lansat propriul system ATS -Google Hire.

Mai mult decat atat, Omar Eduardo Fernandez, manager de produs pentru Hire by Google, a anuntat lansarea a ceea ce ei numesc „funcționalitate de descoperire a candidatului”, care, potrivit companiei, permite recrutorilor si managerilor, sa gaseasca imediat candidatii potriviti.

Tu ce tool-uri ai  folosit in strategia ta de cautare a profilelor targetate? Ai folosit extensii pana acum? Care au fost cele mai utile? Ce fel de ATS utilizeaza compania ta? Cat de multumit(a) esti.